Till toppen

Case PoolkungenPoolkungen är experter på pool och spabad

Modern och attraktiv e-handel som matchar PoolKungens exklusiva pool- och spaprodukter.

Plattform
ShopSetup Commerce
Moduler & Funktioner
Pro Produktfilter
Aftersales
Presales
Integrationer
Klarna
Visma
SalesForce
poolkungen.se

PoolKungen grundades 2003 och är experter på pool och spabad. I deras produktsortiment erbjuds Pool, Spa, Swimspa samt eftermarknadsprodukter i segmentet premium. De har dedikerat sin tid till att välja ut samt själva utveckla de bästa produkterna på marknaden, med hjälp av leverantörer världen över.

Mål och utmaningar

PoolKungens övergripande mål var att bli den ledande aktören och det naturliga förstahandsvalet på den svenska marknaden för privata pooler, premium spabad och swimspa.

En viktig pelare i PoolKungens strategi mot detta mål är att på sin webbplats på bästa sätt inspirera och stötta samtliga delar av kundens köpresa. Inte bara från den initiala kontakten fram till det slutgiltiga köpet, utan även efter.

Detta ställde stora krav på en skalbar och långsiktigt hållbar premiumlösning för e-handel och webb. Samtidigt fanns det önskemål om ett smidigt verktyg för den egna personalen, i sitt arbete med att möte kunden på alla plan. Slutligen skulle den nya lösningen stärka varumärket, öka försäljningen och skapa affärsnytta.

Riktigt bra jobbat med den nya hemsidan, vi har fått så mycket positiv feedback från alla
kollegor och kunder. Ni är grymma! Toppen! Er kan man lita på!

Susanna Bellak, Poolkungen

Lösning och resultat

Tillsammans med PoolKungen togs det fram en lättöverskådlig informationsstruktur och navigering utefter kartläggning av den typiska kundresan. En digital anpassning av deras grafiska profil för webben gjordes för att sedan skapa övergripande visuell design för webbplatsen.

Webbplatsen bygger på Avabravas egenutvecklade e-handelsplattform ShopSetup.Net och har alla moderna funktioner som en e-handel bör ha idag. Snabba sök- och filterfunktioner, tydliga och informativa produktpresentationer samt teknik som ger bra prestanda och snabba svarstider.

Det har även integrationer mot både betallösning (Klarna), affärssystem (VISMA) och CRM (SalesForce).

Utöver att vara en traditionell e-handelslösning har webbplatsen skräddarsydda funktioner som:

  • Tidsbokning för möte
  • Formulär för service- och reklamationsärenden
  • Katalogbeställning
  • Plocklista för återförsäljare
  • Unika sidor för butiker med personal.

Allt för att ge en personlig och inspirerande köpupplevelse samt effektivisera administrativa processer för Poolkungens butiker och personal.

Inspirationsblogg och supportavdelning med FAQ är en av webbplatsens viktigaste funktioner då Poolkungen vill vara en informationskälla för alla som har pool eller spa.

Ytterligare utveckling som kundklubb där medlemmar kan ta del av lojalitetsprogram, bonuspoäng och prenumerationstjänster ligger planerade i framtiden.

Vill du veta mer? Kontakta mig!

Se även


E-handel B2B och B2C Villafönster

Kundwebb CMS Wernersson ost