Villafönster hemsida har designats i rosa färg för att tydliggöra Villafönsters engagemang och stöd i kampen mot bröstcancer. Genom att ansluta sig som sponsor till Rosa Oktober bidrar Villafönster ekonomiskt och med ökad medvetenhet om denna viktiga fråga under Oktober som är den internationella bröstcancermånaden. Villafönster är en ledande aktör inom fönsterindustrin med ett brett sortiment av kvalitetsprodukter till rätt pris och med korta leveranstider.
Bröstcancerförbundets Rosa Bandet kampanj, som hålls varje år under hela oktober, syftar till att sprida medvetenhet om bröstcancer och samla in medel för fortsatt forskning, tidig upptäckt och stöd till drabbade. Villafönster tar flera initiativ för att stödja kampanjen.
- Hemsida designad i Rosa: Villafönsters hemsida designas i rosa under oktober månad för att hedra och understödja Rosa Bandet kampanjen.
- Rosa Oktober. Som sponsor bidrar Villafönster ekonomiskt under den internationella bröstcancermånaden oktober.
- Donationer: Villafönsters kunder som skänker 50:- i kassan i samband med köp på www.villafonster.se matchas av Villafönster med motsvarande belopp av Villafönster.
- Medvetenhetsspridning: Villafönster använder sina plattformar för att sprida information och öka medvetenhet om bröstcancer, vikten av tidig upptäckt och förebyggande åtgärder.
Tor Frisk, Marknadschef för Villafönster, uttrycker sin entusiasm för företagets deltagande i kampanjen.
– Vi är stolta över att vara en del av Rosa Bandet kampanjen och bidra till kampen mot bröstcancer. Vi hoppas att våra insatser kommer att ge möjlighet till fortsatt framgångsrik forskning, ökad medvetenhet och en positiv förändring för de som drabbas. Vi uppmuntrar alla våra kunder och samarbetspartners att ansluta sig till kampanjen och dela budskapet om bröstcancermedvetenhet.
Att göra positiv skillnad
Villafönsters engagemang för Rosa Bandet-kampanjen är ett jättebra exempel på hur företag kan använda sina plattformar för att göra en positiv skillnad i samhället. Arbetet med den rosa designen av Villafönsters hemsida är inspirerande och vi har valt att bli Cancerfondens Rosa Företagsvän, säger Tobbe Ekberg, VD Avabrava.
Sprid budskapet om Rosa Bandet
Som samarbetspartner till Bröstcancerförbundet, Rosa Oktober eller Cancerfonden, Rosa Företagsvän är du och ditt företag med i kampen mot cancer och får möjligheten att samlas kring en livsviktig samhällsfråga. Idag överlever två av tre som får en cancerdiagnos. För 70 år sedan var det bara en av tre som överlevde. Tillsammans kämpar vi mot cancer!
Historiken om Rosa Bandet
Det rosa bandet som odelat bekämpar och lyfter frågan om bröstcancer har sitt ursprung i USA och etablerades som symbol 1991 av företaget Estée Lauder. Evelyn H. Lauder – svärdotter till Estée Lauder och själv drabbad av bröstcancer – skapade det rosa bandet för att få fler att prata om bröstcancer. 1994 kom rosa bandet till Sverige.

Villafönsters rosa färger i kassan