Loyalty Group levererar IT-lösning för premieval och premieförsörjningen till en nyhetsaktör och mediekoncern med en publik bestående av miljoner läsare. Bland koncernens varumärken finns en rad av Sveriges största och mest välkända tidningar. Avabrava har fått förtroendet att understödja Loyalty Group med IT-lösningen som bygger på Avabravas premievalsanpassning av den eminenta plattformen ShopSetup Commerce & CMS.
Med premievalslösningen kommer koncernens kunder att kunna välja premier ur ett brett och noga utvalt produktsortiment i samband med köp av prenumerationer och andra tjänster. Premievalslösningar med valfrihet att själv kunna välja passande produkt resulterar givetvis i bättre konvertering än när det bara erbjuds val av en specifik premie/produkt.
Fokus på kärnverksamheten
Med Loyalty Group som leverantör av Premievalslösning och produktförssörjning kan mediekoncerner och andra aktörer fokusera på sin kärnverksamhet. Den samlade erfarenheten och förfinade tekniken för premievalslösningar som utvecklas efterhand kommer flera aktörer tillgodo på ett kostnadseffektivt sätt. Därtill erbjuds konkurrenskraftiga priser på kvalitetsprodukter från välkända varumärke eftersom stora volymer inhandlas centralt.
Ett brett spektra av tjänster
I rollen som underleverantör för IT-lösningar understödjer Avabrava teamet med ett brett spektra av tjänster såsom strategi, kartläggning, detaljering, prototyp, utveckling, design, teknik, implementation, lansering, drift, säkerhet, backup och support. Varje projekt är unikt och aktuella tjänster varierar för olika projekt och för varje givet tillfälle. Läs mer om Avabrava Teknikstöd.