Till våren kommer Loyalty Group att leverera Premievalslösning med produktförsörjning till Sveriges ledande nyhetsaktör och Nordens största mediekoncern med en publik bestående av sex miljoner läsare. Bland koncernens cirka 200 varumärken finns en rad av Sveriges största och mest välkända tidningar.
Med den nya premievalslösningen kommer koncernens kunder att kunna välja premie ur ett brett och noga utvalt produktsortiment i samband med köp av prenumerationer och andra tjänster. Premievalslösningar med valfrihet att själv välja passande produkt resulterar i bättre konvertering än när det bara ges möjlighet att få välja en specifik premie/produkt.
Avabrava har fått förtroendet att understödja Loyalty Group med IT-lösning som bygger på Avabravas premievalsanpassning av ShopSetup Commerce & CMS.
Fokus på kärnverksamheten
Med Loyalty Group som leverantör av Premievalslösning och produktförssörjning kan mediekoncerner och andra aktörer ha fokus på kärnverksamheten. Den samlade erfarenheten och tekniken för premievalslösningar som utvecklas efterhand kommer flera aktörer tillgodo på ett kostnadseffektivt sätt. Därtill erbjuds konkurrenskraftiga priser på kvalitetsprodukter från välkända varumärke eftersom stora volymer inhandlas centralt.
Ett brett spektra av tjänster
I rollen som underleverantör för IT-lösningar understödjer Avabrava teamet med ett brett spektra av tjänster såsom strategi, kartläggning, detaljering, prototyp, utveckling, design, teknik, implementation, lansering, drift, säkerhet, backup och support. Varje projekt är unikt och aktuella tjänster varierar för olika projekt och för varje givet tillfälle. Läs mer om Avabrava Teknikstöd.