Avabrava har lanserat ny hemsida med moduler, funktioner, anpassningar, webbutveckling och SEO stöd till Wernersson Ost. Koncernen Wernersson Ost köper in, förädlar och marknadsför ett brett, attraktivt, internationellt profilerat ostsortiment till kunder i Norden och Baltikum. Wernersson Osts kärnvärden är Tradition, Utvalt, Smakrikt och Effektivitet.
Nu kan Wernersson Ost erbjuda konsumenter digitala tjänster som stärker företaget, stärker varumärken samt ökar omsättningen och skapar automatiserade processer.
Loyalty Group är huvudleverantör i projektet och Avabrava understödjer som underleverantör med strategi, design och webbutveckling.
Wernerssons ost var i behov av en väldigt hög nivå på sin lösning med optimerad SEO funktionalitet på sidnivå där allt i lösningen automatiskt blev korrekt taggat för optimal sökmotoroptimering. Man var också i behov av anpassade moduler för produktkatalog, receptmodul och medarbetarmodul med dedikerad databasarkitektur för att möjliggöra väldigt enkel användarvänlig administration. Ett krav på den dedikerade arkitekturen var att ge kopplingen mellan recept, produkter och innehåll på sajten för att avsevärt underlätta administrationen.
För att möta konkurrenssituationen och för att klara av de övergripande målen med sajten efterfrågades ett utökat designarbete med en mycket hög nivå på designen i kombination med äkta responsiv design.

Mål, delmål och lösning.
Webbplats med utökat designpaket inklusive design/utveckling HTML för modulerna.
Produktexempel och designförslag för landningssidor. Noga genomarbetad design och layouter ner på detaljnivå för att optimera attraktion och professionell känsla.
Internsök med sökordstaggning.
Kundanpassad internsök kompletterad med sökordstaggning som täcker upp för felstavningar och synonymer vilket sammantaget ger en bättre sökupplevelse.
Anpassad produktkatalog.
Genomtänkt och kundanpassad produktkatalog för ostar som ökar attraktion och funktionalitet. Sammantaget ger detta en bättre kundupplevelse. Databasmodul som ger en enkel och effektiv administration.
Receptmodul.
Genomarbetad och kundanpassad receptmodul för ostar som ökar attraktion och funktionalitet vilket sammantaget ger en bättre kundupplevelse. Databasmodul som ger en enkel och effektiv administration.
FAQ modul.
Kundanpassad FAQ modul för ostar som ökar attraktion och funktionalitet. Ger sammantaget en bättre kundupplevelse. Databasmodul som ger en enkel och effektiv administration.
Medarbetaremodul
Genomarbetad och kundanpassad som ökar attraktion och funktionalitet. Ger sammantaget en bättre kundupplevelse. Databasmodul som ger enkel och effektiv administration.
Framtida lösningar
Wernersson Ost vill fortsätta och utveckla sitt företag med digitala tjänster för kunder, partners och internt. Här följer några projekt från backloggen.
- Digitala kampanjer för varumärken. Registrering/redovisning kvitton, mm samt belöning i e-handel.
- Brand Effective. Sale Center, Academy, Facts & News och Poängshop.
- E-handel konsument.
- E-learning och medarbetareundersökningar med poängshop.